Amaliy ishdan kelib chiqqan anglash, tushunib yetishlar, yangi fikrlar va yechimlar ongli ravishda va muvaffaqiyatli bajarilgan xatti-harakatlarning ijobiy natijasidir. Amaliy darslarda o‘quvchilarga quyidagi yordamlar zarur:
Amaliy darsni boshqarish
Oʻqituvchi amalga oshirishning ahamiyatini ta’kidlashi va tasavvur darajasidan amaliy ish-harakatlarga asta-sekin oʻtishni ta’minlashi kerak. Koʻrish va idrok qilishning har bir bosqichidan soʻng, amalga oshirish bosqichi tashkil qilinishi lozim.
Amalga oshirishni ta’minlash va tekshirish
Amaliy mashgʻulot davomida ikkilanish yoki notoʻgʻri harakatlar harakatlar paydo boʻlishiga yoʻl qoʻymaslik uchun oʻqituvchi mashgʻulotda iloji boricha amaliyotdagi holatga yaqin tarzda faoliyatni tashkil qilishi kerak, shuningdek, nima qilish kerakligini oʻzi koʻrsatib berib, buni oʻquvchilarga bajartirib, toʻgʻri ish-harakatlarga oʻrgatishi kerak.
Amalga oshirishdagi xatolarni oldini olish
Oʻqituvchi xato qilinganini koʻrishi bilan, oʻquvchi e’tiborini xatolarga qaratishi, lekin xatolar qilinishiga yoʻl qoʻyishi kerak, chunki faqat oʻshanda oʻquvchi oʻz qobiliyatlarini koʻra oladi. Oʻta qoʻpol xatolarning sabablari aniqlanishi kerak.
Takrorlash va mashqlar qilish
Oʻzlashtirilgan bilimlar takrorlash, eslab qolish, mashq qilish, avtomatlashtirish va sinab koʻrish orqali oʻquvchilarning bilimlar zahirasiga mahkam oʻrnashib oladi.