Maktabgacha yoshdagi bolalar uchun ‘‘storytelling’’ mashg‘uloti qanday o‘tkaziladi?

Maktabgacha yoshdagi bolalar uchun ‘‘storytelling’’ mashg‘uloti qanday o‘tkaziladi?

Storytelling – bu hikoya qilish san’ati bo‘lib, bolalarning:

 

1. Bog‘lanishli nutqini va og‘zaki ko‘nikmalarini rivojlantiradi;

 

2. Ijodiy fikrlash va tasavvurni oshiradi;

 

3. O‘ziga bo‘lgan ishonch va muloqotga qiziqishni kuchaytiradi;

 

4. Iste’dodlarini namoyon qilish imkonini beradi.

 

Storitellingning maqsadi – hikoya boshidanoq bolalarning e’tiborini jalb qilish, qahramonlarga mehr uyg‘otish va hikoyaning asosiy g‘oyasini yetkazish.

 

Amaliy mashg‘ulotlar usullari

 

“Qahramonlar qayerga yo‘qoldi?”

 

Maqsad: Nutq, diqqat va ijodiy fikrlashni rivojlantirish

 

Material: Kitob, turli ertak qahramonlari (qog‘oz/fetr)

 

Jarayon: Bolalar qahramonni tanlab, o‘z ertaklarini davom ettiradi. Tarbiyachi zarur bo‘lsa, yo‘naltiradi.

 

“Toshlar tarixi”

 

Maqsad: Ijodiy tasavvur, xotira va tafakkurini rivojlantirish, ekologik madaniyatni oshirish

 

Material: Rasmli toshlar (meva, sabzavot, qushlar, fasllar)

 

Jarayon: Bola toshni tanlab, sodir bo‘layotgan voqeani oddiy gapga birlashtiradi. Keyin tafsilotlar qo‘shiladi, jumlalarni murakkablashtirish mumkin.

 

“Hikoyalar kubiklari”

 

Maqsad: Nutqiy ijodkorlikni rag‘batlantirish

 

Material: Rasmlar tushirilgan kubiklar

 

Jarayon: Kubiklarni tashlab, hikoyani navbatma-navbat to‘qish. Variant: “5 yurishda ertak” – faqat 5 asosiy lahzadan hikoya tuzish.

 

“Quvnoq barmoqchalar”

 

Maqsad: Nutq va tasavvurni rivojlantirish, sherik bilan muvofiqlik

 

Material: Qo‘lqopli yoki barmoq qo‘g‘irchoqlar, teatr rekvizitlari

 

Jarayon: Bolalar o‘z hikoyalarini qo‘g‘irchoq orqali sahnalashtiradi, ismini o‘ylaydi va hikoyani birinchi shaxs nomidan aytadi.

 

“Moychechak his-tuyg‘ulari”

 

Maqsad: His-tuyg‘ularni ifodalash va hikoya qilish

 

Jarayon: Bola o‘z kayfiyatiga mos moychechak kartasini tanlaydi va hikoyani shu asosda yaratadi.

 

“Sayohatlar tarixi”

 

Maqsad: Xotira va voqealarni qayta hikoya qilish

 

Jarayon: Bola yoki ota-ona bilan birga o‘tgan sayohat, bayram yoki hayotiy voqealarni “xotira kartochkalari” yordamida hikoya qiladi.

 

Hikoya tuzilishi:

 

Kirish: Qahramonni tanishtirish, qiziqish uyg‘otish

 

Asosiy qism: Qahramon muammo va harakatlar orqali syujetni rivojlantiradi

 

Xulosa: Qahramon maqsadga erishadi va o‘zgaradi

 

Qisqa ibrat: Hikoya yakuni – bir jumla bilan.

 

Maslahat:

 

Bolalar boshlang‘ich bosqichda pedagog yordamida hikoya qiladi, keyin mustaqil faoliyatga o‘tadi. Ushbu metod an’anaviy ta’lim va innovatsion texnikalarni birlashtiradi va nutq rivojini yanada samarali qiladi.