O‘qituvchilarga ustamalar belgilashda malaka toifasi uchun qoʻshimcha ball beriladi. Uning tartibi qanday?

O‘qituvchilarga ustamalar belgilashda malaka toifasi uchun qoʻshimcha ball beriladi. Uning tartibi qanday?

Hukumatning 2025-yil 21-oktyabrdagi “Oʻzbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish, shuningdek, baʼzilarini oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblash toʻgʻrisida”gi 662-sonli qaroriga muvofiq, Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-sentyabrdagi “Umumiy oʻrta taʼlim muassasalarining oʻrnak koʻrsatgan xodimlarini moddiy ragʻbatlantirish tartibini takomillashtirish toʻgʻrisida”gi 823-sonli qaroriga ayrim oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritildi.

 

 

Unga ko’ra, pedagoglarga direktor jamgʻarmasidan toʻlab beriladigan ustamalar belgilashda malaka toifasi uchun qoʻshimcha ballar beriladi. Jumladan,

 

– mutaxassis malaka toifasi uchun – 0 ball;

 

– ikkinchi malaka toifasi uchun – 5 ball;

 

– birinchi malaka toifasi uchun – 10 ball;

 

– oliy malaka toifasi uchun – 20 ball beriladi.

 

Shuningdek, direktor jamgʻarmasini tashkil etishning maqsad va vazifalariga quyidagi qoʻshimchalar qoʻshildi:

 

– oʻz faoliyatida ijobiy natija koʻrsatgan jismoniy tarbiya fani oʻqituvchilarini ragʻbatlantirish;

 

– umumtaʼlim muassasasining direktori va uning oʻrinbosarlariga faoliyat samaradorligi koʻrsatkichlari (KPI) natijasiga koʻra har oylik ustamalar toʻlash;

 

– umumtaʼlim muassasalarida tashkiliy etilgan “Zakovat” intellektual klublarining koordinatori boʻlgan oʻqituvchilarga ularning taʼrif stavkasining 50 foizi miqdorida bir martalik toʻlov toʻlash belgilandi.

 

Bundan tashqari:

 

– o‘quvchilarning choraklik baholarining o‘rtacha qiymati – 5 ball;

 

– ‘‘Fan olimpiadasi’’ va boshqa ko‘rik tanlovlar, musobaqalar, tadbirlarning tuman (shahar) bosqichida o‘quvchisining ishtiroki – 25 ball;

 

– tanlov va boshqa tadbirlarda boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ishtiroki – 25 ball;

 

– o‘qituvchi ish tajribasining ommalashtirilganligi – 15 ball;

 

– pedagogik ish staji – 10 ball;

 

– sinf rahbarligi yuklatilganligi – 5 ball;

 

– malaka oshirish kurslaridan o‘tganligi – 10 ball;

 

– sinfdan tashqari ishlar – 10 ball;

 

– o‘qituvchining malaka toifasi uchun bahosi – 20 ball.

 

Jami: 100 ball.

 

O‘qituvchilarga ustamalar belgilashda malaka toifasi uchun qoʻshimcha ball beriladi. Uning tartibi qanday?

 

1-ilovaning 1-bandi quyidagi tahrirda bayon etiladi:

 

Umumtaʼlim muassasalaridagi oʻqituvchilarning bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustamalar ularning kasbiy mahorati, maʼnaviy-axloqiy, tarbiyaviy va sinfdan tashqari ishlari uchun quyidagi mezonlar asosida belgilanadi:

 

T/r

Koʻrsatkichlar*

Amalga oshirilgan aniq ishlarning qisqacha taʼrifi, uning natijalari (samaradorligi), qoʻllanilayotgan shakli va uslubi, oʻtkazilgan mashgʻulotlarning soni, oʻquvchilar qamrovining oʻrtacha soni

Reyting bahosi

Maksimal ball

Faoliyat natijalariga koʻra qoʻyiladigan ballar

Koʻrsatkichlar

1.

Oʻquvchilarning choraklik baholarining oʻrtacha qiymati

Oʻqituvchi dars oʻtayotgan sinflardagi oʻquvchilarning choraklik oʻrtacha baholari oʻzlashtirishning sifat

(“4” va “5” baho (yangi baholash tizimida 66 — 100 ball)) koʻrsatkichi asosida aniqlanadi

5

3

Sifat koʻrsatkichi umumiy oʻquvchilar sonining 56 — 70 foizini, shu jumladan, murakkab fanlar (ona tili, rus tili, chet tili, matematika, fizika, kimyo, biologiya) yoʻnalishlarida 56 — 65 foizini tashkil etganda

4

Sifat koʻrsatkichi umumiy oʻquvchilar sonining 71 — 85 foizini, shu jumladan, murakkab fanlar (ona tili, rus tili, chet tili, matematika, fizika, kimyo, biologiya) yoʻnalishlarida 66 — 80 foizini tashkil etganda

5

Sifat koʻrsatkichi umumiy oʻquvchilar sonining 86 foizi va undan yuqorini, shu jumladan, murakkab fanlar (ona tili, rus tili, chet tili, matematika, fizika, kimyo, biologiya) yoʻnalishlarida 81 foizdan yuqorini tashkil etganda

2.

“Fan olimpiadasi” va boshqa koʻrik tanlovlar, musobaqalar, tadbirlarning tuman (shahar) bosqichida oʻquvchisining ishtiroki **

Oʻquvchilarining olimpiada, tanlovlar, musobaqalar va boshqa tadbirlardagi ishtiroki va natijalari asosida baholanadi

25

5

Tuman (shahar) miqyosidagi olimpiada, tanlov va boshqa tadbirlarda qatnashib, oʻquvchilari eng quyi gʻolib koʻrsatkichining 55 foizidan yuqori natijalarni koʻrsatganda

10

Tuman (shahar) miqyosidagi olimpiada, tanlov va boshqa tadbirlarda qatnashib, oʻquvchilari eng quyi gʻolib koʻrsatkichining 70 foizidan yuqori natijalarni koʻrsatganda

25

Tuman (shahar) miqyosidagi olimpiada, tanlov va boshqa tadbirlarda qatnashgan oʻquvchilari 1-, 2-, 3-oʻrinlarni (shuningdek, toʻgʻridan toʻgʻri xalqaro fan olimpiadalaridan ishtirok etib, sovrinli oʻrinlarni) egallaganda

3.

Tanlov va boshqa tadbirlarda boshlangʻich sinf oʻquvchilarining ishtiroki***

Boshlangʻich sinf oʻquvchilarining maktab miqyosidagi tanlov va boshqa tadbirlardagi ishtiroki natijalari asosida baholanadi

25

5

Maktab miqyosidagi tanlov va boshqa tadbirlarda qatnashgan oʻquvchilari toʻplashi mumkin boʻlgan maksimal ballning ulushi 55 — 70 foizni tashkil etganda

10

Maktab miqyosidagi tanlov va boshqa tadbirlarda qatnashgan oʻquvchilari toʻplashi mumkin boʻlgan maksimal ballning ulushi 71 — 85 foizni tashkil etganda

25

Maktab miqyosidagi tanlov va boshqa tadbirlarda qatnashgan oʻquvchilari toʻplashi mumkin boʻlgan maksimal ballning ulushi 86 — 100 foizni tashkil etganda

4.

Oʻqituvchi ish tajribasining ommalashtirilganligi

Oʻqituvchi ish faoliyati maktab, tuman (shahar), viloyat va respublika miqyosida ommalashtiriladi (oʻqituvchining faoliyati baholash davriga nisbatan soʻnggi 3 yillikda ommalashtirilganligi)

15

5

Ish tajribasi maktab miqyosida ommalashtirilganda

8

Ish tajribasi tuman (shahar) miqyosida ommalashtirilganda

10

Ish tajribasi viloyat miqyosida ommalashtirilganda

15

Ish tajribasi respublika miqyosida ommalashtirilganda

5.

Pedagogik ish staji

Taʼlim muassasalaridagi pedagog xodimning ish stajiga qarab baholanadi

10

4

pedagogik ish staji 1 yildan 5 yilgacha

7

pedagogik ish staji 5 yildan 10 yilgacha

10

pedagogik ish staji 10 yil va undan yuqori

6.

Sinf rahbarligi

Sinf rahbarligi yuklatilganligi

5

0

Sinf rahbarligi yuklatilmagan boʻlsa

5

Sinf rahbarligi yuklatilgan boʻlsa

7.

Malaka oshirish kurslaridan oʻtganligi

Reja asosida

10

0

Oʻz vaqtida malaka oshirish kurslarida qatnashmagan boʻlsa yoki qatnashgan boʻlsada, kurslar yakuniga koʻra yakuniy attestatsiyadan oʻta olmagan va tegishli sertifikatga ega boʻlmasa

10

Oʻz vaqtida malaka oshirish kurslaridan oʻtib, tegishli sertifikatga ega boʻlsa ****

8.

Sinfdan tashqari ishlar*****

Oʻquvchilarning dunyoqarashini kengaytirish, ijodkorlik va sanʼatga qaratilgan qoʻshimcha mashgʻulotlar olib borish

10

3

Kreativlikni ragʻbatlantirishga qaratilgan tadbirlarni (fotokoʻrgazmalar, hunarmandchilik, musiqa va teatr sahnalari va boshqalar) tashkil etgan boʻlsa

5

Oʻquvchilarda mustaqil fikr yuritish, mulohaza bildirish, tanqidiy va tahliliy yondashish koʻnikmalarini rivojlantiruvchi loyihalar va qoʻshimcha mashgʻulotlar olib borsa

10

Oʻquvchilarni izlanishga undovchi qoʻshimcha mashgʻulotlar

(oʻquv yili davomida iqtidorli va boʻsh oʻzlashtiruvchi oʻquvchilar bilan) olib borsa

9.

Oʻqituvchining malaka toifasi bahosi

Taʼlim muassasalaridagi pedagog xodimning amaldagi malaka toifasiga qarab baholanadi

20

0

Mutaxassis lavozimida boʻlsa

5

Ikkinchi malaka toifasiga ega boʻlsa

10

Birinchi malaka toifasiga ega boʻlsa

20

Oliy toifa malaka toifasiga ega boʻlsa

MAKSIMAL BALL:

100

 

Oʻqituvchi bir necha fandan dars bergan taqdirda, uning faoliyati har bir fan boʻyicha alohida baholanadi. Faqat yuqori sinf (5 — 11-sinf) oʻqituvchilari faoliyatini baholashda qoʻllaniladi.

 

 

Shuningdek, Maktabgacha va maktab taʼlimi vazirligi tomonidan roʻyxati tasdiqlanadigan fan olimpiadalari va boshqa koʻrik tanlovlar, musobaqalar, tadbirlar inobatga olinadi.