Sun’iy intellekt yordamida o‘qitish: AQShda “Alpha School” AI-maktab tarmog‘i kengaymoqda

Sun’iy intellekt yordamida o‘qitish: AQShda “Alpha School” AI-maktab tarmog‘i kengaymoqda

Amerikada sun’iy intellekt (AI) bazasida ishlovchi xususiy maktablar — Alpha Schools tarmog‘i jadallik bilan rivojlanmoqda. Ular Texas, Florida, Arizona va Kaliforniya shtatlarida faoliyat yuritib, yaqinda Kaliforniya, Shimoliy Karolina va Puerto-Riko hududlarida sakkizta yangi kampusini ochadi.

 

Bu maktablarda o‘qish modeli innovatsion: talabalarning kunlik ta’limi faqat ikki soatlik intensiv akademik jarayon asosida tashkil etiladi. Ushbu vaqt davomida asosiy fanlar — matematika, o‘qish, fan va ijtimoiy fanlar — AI ta’lim platformalari yordamida o‘tiladi. Qolgan vaqt esa shaxsiy hayotiy ko‘nikmalar, lug‘at, jamoaviy loyiha va boshqa interaktiv mashg‘ulotlarga bag‘ishlanadi.

 

Har bir kampusda o‘qituvchilar «o‘qituvchi» emas, balki yo‘lboshchilar (guides) sifatida faoliyat olib boradi — ular talabalarni motivatsiya qilish va ijtimoiy-emotsional jihatdan qo‘llab-quvvatlashga yo‘naltirilgan. Bu yondashuv an’anaviy ta’lim yondashuvidan keskin farq qiladi.

 

Ta’lim modeli eng yuqori malakaga ega talabalar uchun uyg‘unlashtirilgan bo‘lib, namunaviy test natijalari orqali o‘qish sur’atining an’anaviy maktab darajasidan sezilarli — ba’zida ikki baravar yuqori ekanligi qayd etilmoqda.

 

Narx nuqtai nazaridan, “Alpha School”ning o‘qish to‘lovi joylashuvga qarab oylik 40,000 dan 75,000 dollargacha bo‘ladi.

 

Shunga qaramay, bunday ta’lim modeli keng qo‘llanilishi borasida savollar mavjud: ba’zi shtatlarda charter holda ro‘yxatdan o‘tishga ketgan harakatlar rad etildi. Bundan tashqari, AI orqali o‘qitishning samaradorligi doim ham mustaqil ekspertlar tomonidan tasdiqlanmagan. Aksar hokimiyatlar va ta’lim sohasidagi mutaxassislar ushbu yondashuvni ehtiyotkorlik bilan baholamoqda.

 

“Alpha School” modeli sun’iy intellekt asosidagi ta’limning yangi formatini yaratib, kunni ikki soatli intensiv ta’lim va undan so‘ng hayot ko‘nikmalariga bag‘ishlovchi mashg‘ulotlar orqali qayta tashkil etmoqda. Bu yondashuv nafaqat vaqtni samaraliroq ishlatishga imkon beradi, balki akademik va hayotiy ko‘nikmalarni muvozanatli shakllantirishga yordam beradi. Ushbu tajriba joriy ta’lim tizimlarini yanada takomillashtirishda qimmatli dars bo‘lishi mumkin.