Avstraliyada maktab o‘qituvchilarining ma’muriy ishlarini kamaytirish maqsadida sun’iy intellekt (AI) asosida ishlab chiqilgan yangi vosita sinovdan o‘tkazildi. Ushbu loyiha mamlakatdagi ta’lim tizimini raqamlashtirish va o‘qituvchilar uchun samarali ish muhitini yaratishga qaratilgan.
Avstraliya Ta’lim departamenti ma’lumotlariga ko‘ra, ushbu vosita o‘qituvchilarning hujjatlashtirish, dars rejalari tuzish, o‘quvchilar bahosini tahlil qilish kabi ma’muriy vazifalarini avtomatlashtirishga yordam beradi. Dastlabki sinov natijalari o‘qituvchilarning ma’muriy ish hajmi qariyb 25 foizga kamayganini ko‘rsatdi.
Loyiha tashabbuskorlari bu yangilik o‘qituvchilarga asosiy vazifa – o‘quvchilar bilan ishlashga ko‘proq vaqt ajratish imkonini berishini ta’kidlashmoqda. Shuningdek, yangi vosita dars jarayonini sifat jihatidan yaxshilash va individual yondashuvni kuchaytirishga yordam beradi.
Biroq, mutaxassislar bunday texnologiyalardan foydalanishda ehtiyotkorlikni tavsiya qilishmoqda. Ularning fikricha, sun’iy intellekt mavjud muammolarni yanada kuchaytirishi va ayrim holatlarda adolatsizlikka olib kelishi mumkin. Shu bois, ushbu vositaning ishlash mexanizmlari va algoritmlarini doimiy ravishda kuzatib borish muhim hisoblanadi.
Avstraliya hukumati ushbu loyiha muvaffaqiyatli yakunlansa, uni mamlakat bo‘ylab barcha maktablarda joriy qilishni rejalashtirmoqda.
