Manzil: Toshkent sh., Mirobod t., Abu Sulaymon Banokatiy k, 17
Telefon: +998787771111
Litsenziya raqami: № 038700
Manzil: Toshkent sh., Mirobod t., Abu Sulaymon Banokatiy k, 17
Telefon: +998787771111
Litsenziya raqami: № 038700
Yoshlar ishlari agentligi 2024-yil 1-oktyabrdan boshlab xususiy o‘quv markazlarining Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri kesimidagi reytingini tuzadi hamda rasmiy veb-saytida e’lon qilib boradi. Ushbu qaror Prezidentning “Yoshlarni xorijiy tillarga o‘qitish tizimi samaradorligini oshirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi Qarorida (PQ-239-son, 27.06.2024) keltirilgan. Reyting natijalariga ko‘ra, olis va chekka hududlarda faoliyat ko‘rsatuvchi eng yuqori ko‘rsatkichga […]
Mandat natijalari chiqqach, javoblar sahifasidagi yozuvlar bo‘yicha ayrim tushunmovchiliklar kuzatilmoqda. Ushbu masala yuzasidan huquqshunos Xushnudbek Xudoyberdiyev tushuntirish berdi. Kimlardir men ta’lim yo‘nalishi ustuvorligini tanlagan edim, lekin davlat grantiga o‘tib qolibdi, yoki teskarisi bo‘ldi deyishmoqda. Shu sababli ushbu ma’lumot sizga foydali bo‘lsa kerak: Agar javoblar varaqangizda “BARCHA yo‘nalishda” degan yozuv bo‘lsa, bu […]
Oliy ta’lim muassasalarida yangi o‘quv yili 9-sentyabr, dushanba kunidan boshlanadi. Bu haqda oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirining 2024-yil 21-avgustdagi 321-sonli buyrug‘ida belgilandi. Bundan tashqari boshqa professional ta’lim muassasalarida darslar quyidagi sanalardan boshlanadi: Akademik litseylarda – 4-sentyabr; Kasb-hunar maktablarida – 4-sentyabr; Kollej va texnikumlarning 2- va undan yuqori kurslari uchun – […]
Spetsifikatsiyada har bir fandan mazmun sohasi taʼlimiy maqsadlar asosida talab qilinadigan koʻnikmalar va ularning kognitiv darajalari hamda soni aks ettirilgan.
Prezident Shavkat Mirziyoyev yangi O‘zbekistonni barpo etishda asosiy e’tibor quyidagi yo‘nalishlarga qaratilishini ta’kidladi. – Sifatli ta’lim tizimini yo‘lga qo‘yish; – Biznesni rivojlantirish; – Korrupsiyadan xoli, adolatli sud tizimini yaratish; – Sog‘liqni saqlash sohasini tubdan yaxshilash; – Ekologik barqarorlikni ta’minlash. “Bundan tashqari muammolarimizning yechimi, savollarimizning javobi faqat va faqat ta’limda. […]
Bugun O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Oliy va professional ta’lim tashkilotlari talabalari va o‘quvchilariga byudjet mablag‘lari hisobidan ta’lim kreditini ajratish tartibini takomillashtirish to‘g‘risida”gi Farmoni qabul qilindi. Unga ko‘ra, 2024/2025 o‘quv yilidan boshlab Iqtisodiyot va moliya vazirligi huzuridagi Ta’lim kreditini moliyalashtirish jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan oliy va professional ta’lim tashkilotlarining talaba va o‘quvchilariga ta’lim kreditlari ajratishning quyidagilarni nazarda […]
Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirining tegishli buyrug‘i bilan 2024/2025-o‘quv yili uchun oliy ta’lim muassasalari tasarrufidagi akademik litseylarga qabul parametrlarining ta’lim yo‘nalishlari
va o‘qitish tillari bo‘yicha tasdiqlandi.
Raqobat qo‘mitasining ma’lum qilishicha, AKFA universitetining “Commercial Law” (Tijorat huquqi) yo‘nalishida bir yil o‘qigan va keyingi yildan ushbu yo‘nalishda o‘qish to‘xtatib qo‘yilganligi, to‘langan pullar qaytarib berilmayotganligi to‘g‘risida 10 ga yaqin murojaat kelib tushgan. Mazkur murojaatlar bo‘yicha o‘tkazilgan tahlillarga ko‘ra, 2022-yil 10-yanvarda turli OAVda AKFA universitetiga 2022/2023 o‘quv yili uchun qabul boshlanganligi to‘g‘risida reklama axborotlari […]
Qonunchilikka ko‘ra, xalqaro olimpiadalar g‘oliblari va ularning o‘qituvchilari BHMning quyidagi miqdorlarida bir martalik pul mukofotlari bilan taqdirlanadi: 1-o‘rin (oltin medal) uchun — 500, o‘qituvchisiga — 450 baravari; 2-o‘rin (kumush medal) uchun — 300, o‘qituvchisiga — 250 baravari; 3-o‘rin (bronza medal) uchun — 200, o‘qituvchisiga — 150 baravarida. Shuningdek, asosiy olimpiadalar respublika […]
Makroiqtisodiy va hududiy tadqiqotlar instituti Umumta’lim maktablaridagi davomat bo‘yicha tadqiqot natijalarini e’lon qildi. Mazkur tadqiqot natijalariga ko‘ra, hududlar bo‘yicha davomatning eng yuqori ko‘rsatkichlari Buxoro (89,1 foiz), Surxondaryo (88,3 foiz) va Qashqadaryo (88,2 foiz) viloyatlarida kuzatilgan. Eng past ko‘rsatkichlar esa Toshkent shahri (57,8 foiz), Jizzax (76,9 foiz), Toshkent (75,8 foiz) va Farg‘ona (79,8 foiz) […]
Yoshlikda uzoq vaqt og‘ir sumka ko‘tarib yurish skoliozga, umurtqa pog‘onasining egriligiga va oyoqlarning qiyshayib rivojlanishiga olib keladi. Quyida maktab bolalari uchun sumkaning vazn standartlari bilan tanishishingiz mumkin: 1-2 sinflar — 1,5 kg dan ortiq emas; 3-4 sinflar — 2 kg dan ortiq emas; 5-6 sinflar — 2,5 kg dan ortiq emas; […]
Bugun Prezident Shavkat Mirziyoyev 30 iyun – Yoshlar kuni munosabati bilan bir guruh yoshlarga davlat mukofotlarini topshiradi hamda yoshlar siyosati sohasida amalga oshirilgan ishlar sarhisobi, yoshlarni har tomonlama qo‘llab-quvvatlash chora-tadbirlari yuzasidan videoselektor yig‘ilishi o‘tkazmoqda. Yig‘ilish davomida, yangi o‘quv yilidan oliygohlar qoshidagi jami 73 ta akademik litseyda tajriba tarzida “Xalqaro bakalavriat” va “A-level” dasturlari joriy […]
PISA (Programme for International Student Assessment), ya’ni o‘quvchilarning ta’limdagi yutuqlarini baholash bo‘yicha xalqaro dastur natijalariga ko‘ra, darslarga uzoq muddat qatnashmaslik ta’lim sifatida salbiy ta’sir qiladi. Xususan, O‘zbekistonda boshlang‘ich ta’limda uzoq vaqt davomida dars qoldirgan o‘quvchilar darslarda muntazam qatnashgan tengdoshlariga nisbatan matematikadan o‘rtacha 35 ball, o‘rta (5-9 sinflar) ta’limda 41 ball va yuqori (10-11 sinflar) ta’limda 59 ball past natija ko‘rsatgan. Tahlil […]
O‘zbekistonda oliy ta’limdan keyingi ta’lim 2 xil: 1. Dissertatsiya himoya qilish va tegishli fan tarmog‘i bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini berishni nazarda tutuvchi tayanch doktorantura; 2. Dissertatsiya himoya qilish va tegishli fan tarmog‘i bo‘yicha fan doktori (Doctor of Science) ilmiy darajasini berishni nazarda tutuvchi doktorantura tizimlaridan iborat. Tayanch doktoranturaga magistr darajasiga […]
Joriy yilgi qabul jarayonlariga bir qancha o‘zgarishlar kiritildi. Qabul jarayonlari ikki bosqichda amalga oshiriladi. Birinchi bosqichda imtihon topshiradigan fan, til va hudud, natijalar chiqqandan so‘ng esa, ikkinchi bosqichda yo‘nalish hamda OTM tanlanadi. Shu yerda savol paydo bo‘ladi – joriy yilgi qabul jarayonlarida kasbiy-ijodiy imtihonlari qay tartibda amalga oshiriladi? Ijodiy imtihon topshiradigan abituriyentlar beshtagacha ta’lim […]
6 million o‘quvchidan 14 ming nafardan ziyodi muttasil ravishda darsga kelmayotgani aniqlangan. Ularning 9 mingdan ortig‘i ta’limga qaytarilgan. 5 ming nafar o‘quvchi bo‘yicha ham o‘rganish ishlari olib borilyapti.
Alfraganus universiteti 2022-yilda Toshkent shahrida tashkil etilgan. Uning iqtisodiyot, filologiya, pedagogika, ijtimoiy fanlar, raqamli texnologiyalar, tibbiyot, jismoniy tarbiya va sport, turizm fakultetlari va ular tarkibida 37 ta yo‘nalishlar bor. Universitetda magistratura bosqichi ham mavjud bo‘lib, 10 ta yo‘nalishlarda talabalarni qabul qiladi. Alfraganus universiteti o‘zbek qomusiy olimi Ahmad Al-Farg‘oniy nomiga Alfraganus deb nomlangan. Al-Farg‘oniy Yevropada aynan shu […]
Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 17-yanvardagi 25-sonli “Xalq taʼlimi xodimlarini uzluksiz kasbiy rivojlantirish tizimini tashkil etish tartibi toʻgʻrisida”gi qaror nizomiga koʻra , ixtisoslashtirilgan taʼlim tashkilotlariga ishdan ajralgan holda malaka oshirishga yuborilgan tinglovchilarning oʻqishi davrida asosiy ish joyi boʻyicha lavozimi va oʻrtacha ish haqi saqlanib qoladi, ularning oʻquv yuklamalari esa boshqa pedagog xodimlar oʻrtasida taqsimlanadi.
Prezident qarori bilan moliyaviy mustaqillik berilayotgan davlat oliy ta’lim muassasalarining ro‘yxati tasdiqlangan. Mazkur davlat oliy ta’lim muassasalari quyidagilar bo‘yicha mustaqil qaror qabul qilishi mumkin: – kontrakt qiymatini, to‘lash muddatlarini belgilash va uzaytirish; – mahalliy va xorijiy professor-o‘qituvchi va mutaxassislarni shartnoma asosida jalb qilish; – o‘z hisobidan talabalar uchun stipendiya va grantlar ajratish; – […]
Qonunchilikka ko‘ra, pedagogik faoliyatni amalga oshirayotgan xodimni quyidagilarga jalb qilish yoki majburlash ta’qiqlanadi: – pedagogning kasbiy faoliyatiga aralashish, uning faoliyatini asossiz ravishda tekshirish, pedagog tomonidan ta’lim oluvchilarning bilimlarini to‘g‘ri va xolis baholashga ta’sir ko‘rsatish, shuningdek unga o‘z xizmat majburiyatlarini bajarishga to‘sqinlik qilish; – pedagogni kasbiy faoliyati bilan bog‘liq bo‘lmagan ishlarga, shu […]